Chat with us, powered by LiveChat

Druk komercyjny

Specyfikacja produkcji

 
Produkcja komercyjna odpowiada za najszerszą gamę produktów oferowanych na rynku poligraficznym. Asortyment produktów obejmuje proste plakaty, ulotki lub mapy, a także bardziej złożone produkty, takie jak foldery perforowane, oprawę zeszytową lub oprawę broszurową.
Parki maszynowe drukarni komercyjnych dysponują obecnie wszystkimi technologiami dostępnymi na rynku. Obejmują one tradycyjne maszyny offsetowe, maszyny dostosowana do druku UV, a także bezwodny druk offsetowy. Wysoka jakość dzisiejszej produkcji komercyjnej zmusza właścicieli drukarni do zakupu różnego rodzaju maszyn do wykańczania druku, takich jak powlekarki, laminatory, folie itp. Warto również wspomnieć o standardowym wyposażeniu każdej introligatorni, np. przycinarki, falcerki lub linie wiążące, których nie można pominąć. Urządzenia maszynowe drukarni handlowych zawierają obecnie wszystkie technologie dostępne na rynku. Obejmują one tradycyjne prasy offsetowe, prasy wyposażone w UV, a także bezwodne prasy offsetowe. Wysoka jakość dzisiejszej produkcji komercyjnej zmusza właścicieli drukarni do zakupu różnego rodzaju maszyn do wykańczania druku, takich jak powlekarki, laminatory, foliarki itp. Warto również wspomnieć o standardowym wyposażeniu każdej introligatorni w, np. sztance, falcerki lub linie do oprawy, których nie można tu pominąć.
Lista surowców wykorzystywanych obecnie do drukowania produktów komercyjnych jest również bardzo długa. Oprócz najbardziej standardowych podłoży należy wymienić wszystkie rodzaje folii PCV i PET, a także folie soczewkową lub uprzednio metalizowane podłoża.

Problemy i wyzwania

Uszlachetnianie druku, począwszy od standardowego, już powlekania UV do wytłaczania, foliowania lub wykonywania specjalnych ręcznych operacji zleconych przez klienta, stanowią wyzwanie zarówno dla osób przygotowujących obliczenia, jak i dla technologów.
Głównym problemem komercyjnych drukarni nie tylko w Polsce, ale także na całym świecie jest konieczność dostarczania wielu produktów najwyższej jakości wielu klientom w jak najkrótszym czasie. Dodatkowym czynnikiem komplikującym to zadanie jest bardzo niska opłacalność zamówień, która zmusza drukarnie bez systemów zarządzania, które nie optymalizują produkcji do generowania strat i powoduje ich wypadnięcie z rynku.
Wiele firm oferujących rozwiązania w postaci sklepów internetowych obiecuje właścicielom drukarni, że zamówienia będą przychodzić z każdego miejsca. Niedopowiedziane jest to, że zysk na pojedynczym zamówieniu jest bardzo niski, a efekt skali zamówień może powodować duże straty z powodu skarg lub niewiedzy, czy zamówienie przynosi zysk czy stratę. Dlatego tak ważne jest, aby drukarnia i jej zarządzanie były obsługiwane przez zintegrowany system zarządzania.
 

Wybierz rozwiązanie

Szukasz więcej informacji?